iWoman.pl iWoman.pl

przejdź do listy blogów przejdź do serwisu

LogowanieRejestracja

Dieta dla mocnych kości

W codziennej pogoni zapewne nie układasz racjonalnego jadłospisu. Biegniemy na spotkania, wiecznie spóźnieni nie mamy czasu by spokojnie ocenić zawartość składników odżywczych w spożywanych posiłkach. Musimy pamiętać, że drożdżówki, pączki, batony czy hamburgery nie zapewnią nam odpowiedniej ilości witamin i minerałów.

kosci

Od teraz zadbajmy o kości spożywając odpowiednią ilość wapnia, fosforu i białka. Te składniki zapewnią nam odpowiedni „pokarm” dla kości i sprawią, że będą odporne na złamania. W jadłospisie powinny znaleźć takie artykuły spożywcze jak: parmezan, mleko, makrela czy jogurt. Najnowsze dane oraz informacje płynące z badań nad dziećmi spożywającymi dużą ilość wapnia, wykazują zależność pomiędzy zawartością tego składnika w diecie a kondycją fizyczną dziecka. U dzieci które posiadają niedobory tego fosforu i wapnia stwierdza się osteoporozę nawet jeszcze przed dwudziestym rokiem życia. Wystarczy niewiele – dwie szklanki mleka lub trzy kubki jogurtu pokrywają codzienne zapotrzebowanie organizmu. Pamiętajmy o tym układając codzienny jadłospis - swój a także własnych dzieci.

Komentarze (1)
Migrenowa głowa

Komentarze

2011-09-15 12:37:27 | 91.94.92.* | Dietetyk
Re: Dieta dla mocnych kości [0]
Najlepsza dieta to taka która jest dopasowana przez specjalistę
dietetyka do danej osoby. Diety maja różnorodne działanie na organizm
warto przed rozpoczęciem jakiejkolwiek uzyskać jakakolwiek poradę od
specjalisty czy dieta wyżej będzie tobie odpowiadać. skomentuj